Podejście obiektowe
Kurs dla osób znających już podstawy języka C++, które przepracowały materiały udostępnione we wcześniejszej serii. Dobre zrozumienie zasad podejścia obiektowego w programowaniu jest niezwykle ważne, gdyż odnajdziemy je wielokrotnie w większości współczesnych języków programowania.
Wyjaśnienie abstrakcyjnych zasad rządzących tzw. klasami i obiektami nie należy do zadań łatwych, lecz sposób w jaki przedstawiłem temat (starannie dobrane przykłady, w tym z gier komputerowych) zapewni Ci stosunkowo komfortowe przebrnięcie przez najtrudniejsze zagadnienia. Kurs idealnie nadaje się dla studentów, którzy podczas studiów informatycznych zostają skonfrontowani z problemem zrozumienia paradygmatu obiektowego oraz dla każdej osoby, która postanowi dogłębnie zrozumieć fundamenty obiektówki.
Odcinki video
- 01. Podejście obiektowe. Klasy. Obiekty
- 02. Struktura projektu obiektowego
- 03. Konstruktory. Destruktory. Hermetyzacja
- 04. Funkcje zaprzyjaźnione
- 05. Dziedziczenie. Klasy pochodne
- 06. Funkcje wirtualne. Polimorfizm
- 07. Instalacja C++ Builder. Okienkowy Hello World
- 08. Własny Notatnik w Builderze
- 09. Tic-tac-toe - gra w kółko i krzyżyk
- 10. Timery. Własny zegar. Gra Arkanoid
- 11. Dźwięk w programie. Gra w pamięć
Komentarze