Outsourcing w IT - zalety zastosowania
Prowadzenie przedsiębiorstwa wiąże się z koniecznością stawiania czoła wielu wyzwaniom. W tym momencie w zdecydowanej większości branż istnieje bardzo wysoki poziom konkurencji. Jednocześnie jednym z trendów jest również to, że bardzo dynamicznie zmieniają się potrzeby klientów. Aby firma mogła w efektywny sposób reagować na wszystkie te zmiany oraz nie ponosić zbyt wielu kosztów, niezwykle ważne są inwestycje w nowoczesne rozwiązania technologiczne. Z roku na rok coraz większym zainteresowaniem cieszy się outsourcing usług informatycznych. Na czym dokładnie polega outsourcing IT? Na to pytanie szczegółowo odpowiadamy w poniższym artykule.
Czym jest outsourcing? Wyjaśniamy!
Outsourcing to pojęcie, o którym mówi się dość często w kontekście sprawnego funkcjonowania przedsiębiorstw. Jest to dokładnie skrót terminu outside-resource-using - oznacza on wykorzystywanie środków z zewnątrz w celu realizacji określonych celów. Najważniejszym wyróżnikiem outsourcingu jest fakt, iż dane przedsiębiorstwo zleca innemu podmiotowi gospodarczemu wykonywanie określonych czynności, na przykład w danym obszarze.
Z roku na rok coraz więcej firm dostrzega niewątpliwe korzyści wynikające ze skorzystania z outsourcingu IT. Popularność tej usługi jest spowodowana tym, iż obecnie koszt zatrudnienia wykwalifikowanej kadry informatycznej jest niezwykle wysoki. Z kolei stawiając na outsourcing IT można stosunkowo tanio otrzymać bardzo profesjonalną obsługę informatyczną, która w wielu przypadkach będzie mogła świadczyć swoje usługi nawet przez 24 godziny na dobę. Rosnąca popularność i dostępność outsourcingu IT sprawia, że obecnie z tego rozwiązania korzystają zarówno średnie, małe jak i mikro przedsiębiorstwa.
Jedną z renomowanych firm, która świadczy profesjonalne usługi outsourcingowe IT, jest Mindbox. Szczegółowe informacje na ten temat można znaleźć na https://mindboxgroup.com/pl/talent-networks/.
Na czym dokładnie polega outsourcing IT?
Zgodnie z nazwą, istotą outsourcingu IT jest przekazanie kompetencji w zakresie obsługi informatycznej wyspecjalizowanej firmie zewnętrznej. To, jaki dokładnie będzie zakres świadczonych usług w ramach outsourcingu IT, uzależnione jest oczywiście od indywidualnych ustaleń pomiędzy stronami umowy.
Outsourcing IT może sprowadzać się np. do tworzenia sieci komputerowych, świadczenia wsparcia w logistycznej organizacji procesów IT, zarządzania urządzeniami sieciowymi czy bazami danych. Istnieją też firmy, które są wyspecjalizowane w oferowaniu rozwiązań zapewniających możliwie najwyższy poziom cyberbezpieczeństwa przetwarzanych przez dany podmiot danych.
Jakie korzyści przynosi outsourcing IT?
Wraz z upływem czasu popularność outsourcingu IT dynamicznie wzrasta. Czym jest to spowodowane? Wynika to przede wszystkim z postępującej cyfryzacji biznesów - wiele przedsiębiorstw decyduje się na wejście w świat online bądź dostrzega korzyści wynikające z inwestycji w rozwiązania w zakresie cyberbezpieczeństwa. Jednocześnie skompletowanie całego zespołu IT, który będzie odpowiadał za realizację różnorodnych zadań dla małych i mikro firm może stanowić wydatek nie do udźwignięcia.
Doskonałym rozwiązaniem dla takich przedsiębiorstw jest właśnie outsourcing IT. Trzeba pamiętać o tym, że w ramach IT wyróżnia się ogromną liczbę specjalizacji, dlatego też samodzielne skompletowanie całego zespołu specjalistów mogłoby być nie tylko kosztowne, ale również bardzo czasochłonne.
W przypadku, gdy przedsiębiorstwo zdecyduje się na wybranie outsourcingu IT, będzie mogło korzystać ze wsparcia wykwalifikowanego grona specjalistów w różnych dziedzinach. W zależności od tego, jaka dokładnie pomoc będzie potrzebna, firma świadcząca usługi w zakresie outsourcingu przyśle na miejsce kompetentne i doświadczone osoby, które udzielą wsparcia merytorycznego. Wyróżnikiem renomowanych firm outsourcingowych jest fakt, iż zatrudniają one bardzo szerokie grono specjalistów, dlatego są w stanie zagwarantować, że zapewniona pomoc techniczna będzie na najwyższym poziomie.
Elastyczność - słowo klucz
Wyróżnikiem outsourcingu IT jest również elastyczność. Zakres świadczonych usług zawsze odpowiada konkretnym, indywidualnym potrzebom zgłoszonym przez danego klienta. To firma korzystająca z outsourcingu może określać, z jakich dokładnie usług chce korzystać i w jakim terminie. Pozwala to na ograniczenie kosztów oraz całkowite dostosowanie świadczonych usług do potrzeb danego podmiotu gospodarczego.
Komentarze
Czy macie jakieś pytania, sugestie, uwagi? A może zauważyliście literówkę albo błąd? Dajcie koniecznie znać: kontakt@pasja-informatyki.pl. Dziękujemy za poświęcony czas - to dzięki Wam serwis staje się coraz lepszy!