Kontakt

Zanim napiszesz - przeczytaj, proszę!

Obecność w internecie wiąże się z olbrzymim natłokiem korespondencji - wyjaśniłem to szczegółowo w tym materiale. Obecnie, przy ponad stu tysiącach widzów na YouTube, nie mam już niestety możliwości odpisywania na otrzymywane listy. Swój czas przeznaczony na YouTube chcę poświęcić głównie na tworzenie nowych materiałów - na tym skorzystają wszyscy, bo też każdy film niesie możliwość pomocy wielu tysiącom osób jednocześnie.

Ponieważ odpowiadanie na wiadomości czy komentarze nie pozwala tworzyć, obecnie nie odpisuję prawie w ogóle na niebiznesowe pytania - nie chodzi tu o konkretne wiadomości czy tym bardziej ich nadawców, lecz o przyjętą przeze mnie zasadę ogólną - jeżeli odpowiadałbym na listy, to zwyczajnie musiałbym już nic innego w życiu nie robić. Proszę - nie pisz do mnie na moim prywatnym profilu na Facebooku (tam na pewno nie odpiszę) ani nie wysyłaj mi wiadomości na YouTube czy niebiznesowych maili - miej szacunek do mojego czasu, tak jak ja mam do Twojego!

Natomiast zajrzyj proszę do listy najczęściej zadawanych pytań - kto wie, być może od razu uda Ci się uzyskać poszukiwaną odpowiedź:

Zapytania biznesowe proszę kierować pod adres: zelent.miroslaw@gmail.com
Można też napisać na konto firmowe: kontakt@pasja-informatyki.pl

Współpraca reklamowa

Projekty reklamowe, które realizuję we współpracy z markami, mają zawsze jeden wspólny mianownik: niosą wartość dla Widzów. Na przestrzeni trzech lat mojej dydaktycznej obecności w YouTube, odrzuciłem spokojnie ~95% otrzymanych propozycji reklamowych. Kampanie, które zdecydowałem się zrealizować były tymi, które uważam za rzeczywiście wartościowe dla zgromadzonej wokół kanału Pasja informatyki Społeczności.

Owszem, teoretycznie mógłbym przyjmować więcej pojawiających się propozycji (aby zdobyte środki zainwestować w rozwój sprzętowy i infrastrukturalny kanału) ale cenię sobie własną integralność i zaufanie Widzów. Aktualnie moja działalność jest możliwa za sprawą donate'ów, wyświetlanych reklam oraz w niewielkiej części profilu Patronite. I takiej decyzji nie żałuję, choć momentami rzeczywiście prowadzenie firmy jest przez to finansowo i biurokratycznie trudniejsze. Poniżej przedstawiam kilka już zrealizowanych kampanii, gdzie priorytetem było zawsze zrobić coś fajnego dla ludzi, pokazać bądź podarować w konkursie produkt wysokiej jakości.

Lenovo Polska, kampania Now or Never

W ramach tej kampanii udało się zrealizować bardzo cenne dla osób rozpoczynających swoją przygodę z programowaniem filmy. Po pierwsze - prawie 50-cio minutowy, bogaty merytorycznie podcast: 6 najczęstszych błędów podczas nauki programowania. Aktualnie jest to jeden z najczęściej wyświetlanych na kanale Lenovo Polska filmów - do dziś pomaga unikać największych pułapek uczącym się ludziom.

Po drugie - udało się wykonać trwającą 1 godzinę i 14 minut produkcję: Sukces zawodowy w branży IT. Po tej publikacji otrzymałem dziesiątki maili od Widzów, którzy dziękowali mi za podzielenie się moim spojrzeniem na naukę, pracę, rolę umiejętności miękkich oraz tymi wszystkimi niuansami, o których opowiedziałem w filmie. Cieszę się, że ta produkcja powstała i że mogłem podzielić się swoimi doświadczeniami zawodowymi i filozofią pracy w tak bezpośredniej formie.

Oprócz zrealizowania obu filmów, pomogłem w stworzeniu i rozruchu forum internetowego LenovoZone, jak również odbyły się fajne konkursy z nagrodami dla Widzów. Była to bardzo udana i satysfakcjonująca współpraca (tak dla Widzów, marki, jak i dla mnie). Niosła (i niesie do dzisiaj) wiele wartości dla ludzi! Nie sposób także nie wspomnieć w tym miejscu o agencji reklamowej FFW Communication i pracujących tam komunikatywnych osobach, które obdarzyły mnie zaufaniem i swobodą twórczej pracy.

Linuxpl.com, usługi hostingowe

To była o tyle nietypowa współpraca, iż to ja sam wyszedłem z inicjatywą zareklamowania produktów tej firmy we własnej produkcji filmowej. Jakość usługi hostingowej realizowanej przez Linuxpl.com jest w mojej opinii ewenementem na polskim rynku - polecam ich usługi absolutnie każdemu i sam również korzystam z nich we własnych serwisach. Uptime witryn, bezproblemowa obsługa nawet dużego ruchu sieciowego, a przede wszystkim wyjątkowo profesjonalny i komunikatywny support sprawiają, że hostowanie witryn u tego dostawcy to najlepszy możliwy wybór.

W ramach naszej współpracy udało się wykonać trwający 1 godzinę i 45 minut film Jak opublikować stronę w sieci? Wybór hostingu - szczegółowo dopracowany, kompletny poradnik dla osób, które chciałyby po raz pierwszy zamieścić w internecie swoją stronę www. Po publikacji otrzymałem wiele sygnałów w mailach i komentarzach potwierdzających zadowolenie z usług dostawcy, a szczególnie od osób, które zdecydowały się za sprawą tej mojej rekomendacji przeparkować już posiadane serwisy do Linuxpl.com.

Ja osobiście cieszę się, że osoby rozpoczynające swoją przygodę z publikowaniem w internecie, mogą cieszyć się bezawaryjnym działaniem swoich pierwszych witryn, jak i pomocą świetnego supportu, gdyż problemy techniczne bywają na tym etapie nauki bardzo deprymujące (a nie warto niepotrzebnie się zniechęcić). Była to bardzo udana współpraca, ponownie niosąca wartość dla Widzów, jak i promująca godny zaufania produkt wysokiej jakości. Firma Linuxpl.com ufundowała także niejednokrotnie nagrody konkursowe dla pasjonatów zgromadzonych na naszym forum, za co serdecznie dziękuję w imieniu swoim, jak i Opiekuna forum Arka Waluka.

Formy współpracy reklamowej

  • zrealizowanie pojedynczego filmu bądź artykułu, koniecznie niosącego wartość dla Widzów. Film lub wpis może promować wartościowy produkt bądź inicjatywę, jednak współpraca taka ma zawsze charakter wartości dodanej do użytecznego contentu, nigdy odwrotnie. Więcej o mojej filozofii tworzenia contentu na YouTube opowiedziałem w tym miejscu.
  • współpraca całoroczna (partner / sponsor główny kanału) - istnieje możliwość nawiązania długoterminowej, wizerunkowej współpracy pomiędzy kanałem Pasja informatyki i wybraną marką. Wówczas każdy film na przestrzeni np. roku, zostanie zaopatrzony w intro / outro z odpowiednimi logotypami, zaś przeprowadzona kampania zostanie przeze mnie i Damiana szczegółowo zaplanowana na przestrzeni ustalonego czasu (eventy, realizowane w najwyższej jakości materiały, konkursy dla Widzów, lokowania produktu, mailingi). Warunek jest prosty: musi to być marka, którą cechuje sprawdzona przez nas jakość (nie reklamujemy produktów, których sami nie uważamy za wartościowe) i która odpowiada nam wizerunkowo.
  • zrealizowanie niestandardowej kampanii reklamowej, której szczegóły i czas trwania ustalimy mailowo - warunkiem jak zawsze w ramach takiej akcji jest zrobienie czegoś wartościowego dla Społeczności.
  • patronat medialny Pasji informatyki - jak najbardziej jest możliwy do uzyskania - informacje o prowadzonych konferencjach, imprezach branżowych, eventach można przesyłać na naszego maila firmowego - jeżeli tylko będziemy zainteresowani patronowaniem Twojej inicjatywie, na pewno odpiszemy na otrzymany list. Oczywiście udzielenie naszego patronatu nie wiąże się z żadnymi kosztami.
  • wykupienie powierzchni reklamowej na blogu, forum, w naszych witrynach – aktualnie wszystkie nasze serwisy korzystają z programu Adsense (z którego jesteśmy umiarkowanie zadowoleni) i raczej nie przewidujemy zmiany tego stanu rzeczy (mogą jedynie pojawić się elementy graficzne wykorzystywane w ramach prowadzonych kampanii reklamowych, o których mowa powyżej). Jedynie poważne oferty mogą skłonić nas do zastąpienia programu Adsense innymi formatami reklam.
  • kolaboracja z youtuberami / blogerami / autorami kursów - jeżeli w ramach takiego collabu udało by się zrealizować coś wartościowego dla Widzów, jasne - wchodzę w to. Jedynym problemem jest (jak to zwykle bywa) czas potrzebny do zrealizowania nagrań czy napisania tekstów - czasami może go zabraknąć (priorytetem są zawsze serie realizowane obecnie na kanale). Nie poszukujemy także kolejnych autorów do tworzenia filmów na stałe na kanale Pasja informatyki, ani grafików czy montażystów - to jeszcze za wczesny etap naszej działalności firmowej.

Statystyki za rok 2016

Poniżej zestawiłem podstawowe statystyki tylko za poprzedni rok kalendarzowy. Dane bardziej szczegółowe udostępnię w rozmowie mailowej, jeżeli tylko pojawi się obustronna chęć nawiązania wartościowej współpracy.

Social media

Wartości podane poniżej przedstawiają stan na dzień 08-04-2017.

  • 134,116 subskrybentów w YouTube
  • 10,538 fanów na Facebooku
  • 3,083 followersów na Twitterze
  • 14,859 pasjonatów na Forum
  • 3,873 odbiorców naszego newslettera

Zobacz także

Daj się zaskoczyć! Poniżej wylosowałem dla Ciebie pięć wpisów z całego archiwum bloga:

Facebook
Pasja informatyki