Obiektowy C++ (#6) Funkcje wirtualne. Polimorfizm

2014-05-20 | Mirosław Zelent

Wyjaśnić na filmie czym jest polimorfizm i funkcje wirtualne to zadanie trudne - ta wiedza jest mocno abstrakcyjna, w dodatku metodę tę ciężko wdrożyć w swoich pierwszych obiektowych projektach. Jednak podjąłem się tego wyzwania. To jest już ostatni epizod na temat teorii podejścia obiektowego. W następnym odcinku będziemy już tworzyć pierwsze programy okienkowe. Wytrzymaj jeszcze trochę, ta zdobyta w kursie wiedza pięknie Ci się zwróci w przyszłości.

Zatem zapnij pasy i przygotuj się na ostatnią podróż do krainy abstrakcji. To o czym tutaj mówię to naprawdę trudny kawał konceptualnego wysiłku, nawet dla wielu studentów informatyki. Mam nadzieję, że udało mi się pokazać jak oraz dlaczego używamy polimorfizmu i funkcji wirtualnych. Weź też pod uwagę, że film ten być może trzeba będzie obejrzeć więcej niż jeden raz, dla lepszego przyswojenia materiału, do czego zachęcam. Te wiedzę trzeba przetrawić zanim się to w pełni zrozumie, to normalne.

Pobierz pliki źródłowe z odcinka: